Nejčastější dotazy
FAQ
1
Jak se mohu dostat na léčebný pobyt do Rehabilitačního ústavu (RÚ)?
Na základě ustanovení zákona č. 369/2011 Sb., který mění zákon č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění, je s účinností od 1. 4. 2012 nově stanoven povinný postup při podávání návrhů k léčebně rehabilitační péči. Návrh na léčebně rehabilitační péči může podat lékař registrujícího poskytovatele (praktický lékař) na doporučení ošetřujícího lékaře (specialisty - např.: ortoped, traumatolog, neurolog atd.) a ošetřující lékař při hospitalizaci, na formuláři zdravotní pojišťovny. Vyplněný návrh musí být nejprve zaslán ke schválení reviznímu lékaři příslušné pojišťovny a ten jej po schválení zašle do RÚ.
2
Jaké podmínky musím splnit, abych byl přijat?
1. Musíte splnit indikace k přijetí. To znamená, že přijímáme pacienty:
- stavy po cévních mozkových příhodách (CMP) po odeznění akutního stádia,
- po úrazech, amputacích končetin, operacích a dlouhodobé imobilizaci,
- poruchy hybnosti (plegie, parézy) nejrůznějšího původu,
- stavy po totálních endoprotézách kloubů a osteosyntézách,
- stavy po operacích na páteři (spondylochirurgické výkony),
- dekompenzované stavy chronických onemocnění páteře a kloubů.
2. Musíte mít vystaven návrh na léčebný pobyt v rehabilitačním ústavu, viz dotaz výše.
3. Přijetí musí schválit náměstek léčebné péče RÚ a to s ohledem na možné kontraindikace k intenzivní rehabilitaci: tracheostomie, PEG, akutní infekce, přenosné nemoci, akutní onkologické onemocnění a musí být pacient schopen aktivní spolupráce. U pacientů s onemocněním kardiovaskulárního systému musí být potvrzeno interním lékařem, že rehabilitační léčbu zvládnou.
Kontraindikacemi vodoléčebných procedur jsou: inkontinence, močové cévky, poruchy kožního krytu a stomie.
3
Kdy přijdu na řadu, kdy mě vezmete?
Schválené návrhy jsou zařazeny podle naléhavosti zdravotního stavu do databáze přijímací kanceláře, která vyzývá pacienty telefonicky a písemně k nástupu na léčení.
Po 2-3 týdnech od odeslání návrhu na zdravotní pojišťovnu je možné se telefonicky nebo emailem informovat v RÚ, na stav vyřízení Vaší žádosti.
Kontakty: tel: +420 733 373 398 přijímací kancelář nebo +420 465 544 206 recepce
email: prijem@rehabilitacniustav.cz
Žádáme Vás o dodržováni času volání Vašich dotazů k přijetí do RÚ v pracovní dny od 12.30 – 15.30 hodin. V dopoledních hodinách probíhá přijetí pacientů a nemůžeme se Vám věnovat. Děkujeme za pochopení a spolupráci.
4
Jak dlouhá je čekací doba?
Je různá. Závisí na počtu žádostí k léčebné rehabilitaci v daný okamžik, na naléhavosti zdravotního stavu pacienta, na diagnóze pacienta a na volné kapacitě Rehabilitačního ústavu.
5
Jaké dokumenty musím mít s sebou?
- Lékařské zprávy a zprávy vyšetření, např.: RTG, CT a MR snímky nebo jejich popis, u pacientů v pooperační péči musí být ve zprávě uveden stupeň zatěžování. Přivezte s sebou i zprávy z vyšetření, které jste absolvovali po odeslání návrhu na léčebnou rehabilitační péči v odborné léčebně.
- Pokud jste onkologický pacient vhodné s sebou vzít kopii zprávy z poslední onkologické kontroly.
- Nezbytné doklady: občanský průkaz, průkaz zdravotní pojišťovny, potvrzení pracovní neschopnosti (pokud je pacient v PN již před nástupem).
- Aktuální seznam užívaných léků ne starší 10 dnů s razítkem Vašeho praktického lékaře.
6
Co si mám s sebou vzít? Nutné věci:
- domácí oblečení, pohodlný oděv na cvičení (trička, tepláky, legíny…),
- 1x domácí obuv s pevnou patou a 1x obuv na rehabilitaci s pevnou patou,
- plavky, koupací čepici, župan,
- noční prádlo,
- toaletní potřeby, hygienické potřeby a ručníky,
- všechny léky, pravidelně a dlouhodobě užívané na celou dobu pobytu (4 týdny), v originálním balení,
- aktuální seznam užívaných léků ne starší 10 dnů s razítkem Vašeho praktického lékaře,
- stomické a inkontinenční pomůcky na celou dobu pobytu,
- elastická obinadla nebo elastické punčochy, pokud je máte používat,
- ortopedické a protetické pomůcky: hole, berle, ortézy, protézy, vozík.
7
Co si sebou nemám brát?
Nemáme kolárnu pro pacienty, ani kola nepůjčujeme. Upozorňujeme Vás, že nemáme dostatečnou kapacitu na uskladnění pro venkovní elektro-vozíky a skútry přímo v budovách Rehabilitačního ústavu, stává se, že Vám musíme nabídnout venkovní prostory.
Neberte si s sebou šperky, řetízky, a to z důvodů nebezpečí Vašeho úrazu a poškození zařízení vodoléčby.
8
Doplácí pobyt pacient? Platí se služby na standardním pokoji?
Ne, pacient na standardním pokojí nic neplatí. Platí pouze v případě, že chce využít naše nadstandartní služby např.: nadstandardní pokoj, stravu, proceduru navíc atd. Všechny aktuální ceny jsou uvedeny v ceníku na našich webových stránkách.
9
Kde jsou uvedeny nadstandardní služby?
Všechny aktuální ceny jsou uvedeny v ceníku na našich webových stránkách.
10
Kdy se hradí nadstandardní pokoj?
Vždy na začátku pobytu na recepci v pracovní dny v době od 12.30-14.00 hodin.
11
Jak probíhá nástupní den pacienta?
Dostavíte se na příjem do přijímací kanceláře/recepce mezi 8.00-10.00 hodinou dopoledne, která je v přízemí RÚ hned u vstupu do hlavní budovy po levé straně. Pak půjdete na lůžkové oddělení, kde Vás příjme ošetřující sestra a seznámí Vás s oddělením, běžným denním režimem, vnitřním řádem a ostatními předpisy v RÚ. Následně Vás příjme ošetřující lékař, který Vám stanoví individuální rehabilitační plán na celou dobu Vašeho pobytu v Rehabilitačním ústavu.
12
Má pacient v den nástupu zajištěnou stravu?
Ano, stravování začíná obědem a v den propuštění končí snídaní.
13
Jsou všechny pokoje dvoulůžkové?
Ne, máme pokoje dvoulůžkové, třílůžkové a nadstandardní pokoje, které můžeme využít jako jednolůžkové.
14
Jsou u pokojů toalety a sprchy?
Ano, u všech jsou toalety a sprchy, někde jsou společné pro dva pokoje.
15
Je možné si vybrat pokoj, kde budu ubytován?
Lze si vybrat nadstandardní pokoj, ale ne vždy je pokoj ihned volný. Nelze si vybrat pokoj standardní, ani nelze rezervovat konkrétní pokoj předem.
16
Je možné zajistit pobyt pro dvě osoby ve stejném termínu?
Ano, pokud je volná kapacita a jsou splněny indikace k přijetí pro obě osoby. Doporučuje vám si přečíst odpověď na dotaz jaké jsou podmínky přijetí.
17
Posíláte potvrzení k pobytu písemně?
Kontaktujeme Vás telefonicky, pokud se s Vámi nemůžeme spojit, posíláme podklady poštou. Proto je vhodné do návrhu napsat telefonní číslo. Po domluvě s Vámi Vám budeme zasílat na email nebo poštou podmínky k přijetí a nejčastější dotazy pacientů.
18
Jak mají pacienti v průběhu léčebného pobytu povolené vycházky a propustky?
Vycházky jsou povoleny denně s návratem na lůžkové oddělení do 21.00 hodin. Mimořádnou propustku povoluje ošetřující lékař na základě schválení náměstka léčebné péče výjimečně, pouze v závažném případě (např.: svatba, pohřeb, pracovní pohovor).
19
Je možné si v průběhu pobytu dokoupit další procedury?
Ano, procedury k rozšíření komplexní rehabilitační péče je možné si dokoupit, ale dle aktuální kapacity a po konzultaci s ošetřujícím lékařem pro možné kontraindikace a výskyt nežádoucích účinků.
20
Jaká je možnost návštěv pacientů v RÚ?
Návštěvy jsou povoleny denně od 8:00 do 20:00, je možné navštěvovat pacienty i na pokojích bez omezení. Pokud je ale pacient v klidovém režimu, je v jeho zájmu, aby se návštěva nekonala.
21
Je možné chodit na vycházky?
Vycházky denních pacientů jsou možné v rámci Brandýsy nad Orlicí, denně od 8:00 do 21:00, doporučujeme je využívat v odpoledních hodinách po ukončení všech procedur.
22
Je možné získat propustku pro dočasné opuštění ústavu?
Propustky jsou zakázány, povoluje je pouze v indikovaných / závažných případech ošetřující lékař a to na základě posouzení zdravotního stavu pacienta.
23
Jaké je k vám dopravní spojení?
Spojení do RÚ je vlakem, ze směru od Pardubic nebo ze směru od České Třebové. Automobilem po silnici z Ústí nad Orlicí – Orlické podhůří Dobrá voda – Rviště – Perná - Brandýs nad Orlicí. RÚ je až na konci města, projedete stále rovně a na kruhovém objezdu na výjezdu z města nás po pravé straně již uvidíte nebo ze směru Choceň – Mostek - Brandýs nad Orlicí, jsme hned na levé straně pod kopcem ze směru Choceň.
Napište nám
zprávu nebo dotaz